وام 24
وام 24

شرایط دریافت وام فرزندآوری از بانک پاسارگاد شامل داشتن مدارک لازم، توان ارائه سفته و معرفی ضامن واجد شرایط است.

برای ثبت نام در این وام، می‌توانید به سایت بانک مرکزی به آدرس ve.cbi.ir مراجعه کرده و بر روی گزینه “سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند” کلیک کنید، سپس گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

قانون جوانی جمعیت، یکی از قوانین تازه تصویب شده توسط دولت است که به منظور جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال‌های گذشته تدوین شده است.

این قانون به دلیل نقش موثر جمعیت جوان در اقتدار ملی و رشد پویایی و بالندگی، تسهیلاتی را برای افرادی که فرزند دارند، فراهم می‌کند.

به عنوان یکی از مهم‌ترین تسهیلات، وام فرزندآوری موردنظر است که بانک‌های مختلف، از جمله بانک پاسارگاد، به نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند یا وام فرزندآوری بانک پاسارگاد، ارائه می‌دهند.

تنها افرادی که واجد شرایط بوده و با روند ثبت نام این وام آشنا باشند، می‌توانند موفق به دریافت آن شوند.

بنابراین، در مقاله حاضر، شرایط، مدارک موردنیاز، سایت و نحوه ثبت نام وام فرزندآوری بانک پاسارگاد موردبررسی قرار گرفته و در مورد شرایط ضامن و مبلغ وام توضیحاتی ارائه شده است. افرادی که تمایل دارند اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند، می‌توانند ادامه مقاله را مطالعه نمایند.

 

شرایط دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد

متقاضیانی که تمایل به دریافت وام فرزندآوری از بانک پاسارگاد دارند، باید از شرایط دریافت این وام طبق مقررات بانک پاسارگاد، واجد شرایط باشند. این امر نشان‌دهنده ضرورت آشنایی کامل با شرایط دریافت وام قرض الحسنه فرزندآوری بانک پاسارگاد است. شرایط دریافت این وام به شرح زیر است:

1. متقاضی وام فرزندآوری باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد.
2. متقاضی باید حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، اقدام به ثبت نام وام نماید.
3. متقاضی باید از مدارک لازم ارائه مدرک ضمانتی و داشتن ضامن واجد شرایط برای دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد، برخوردار باشد.
4. پس از ثبت نام وام در سایت بانک مرکزی به آدرس ve.cbi.ir و تعیین شعبه بانک پاسارگاد، متقاضی باید به عنوان ارائه‌دهنده وام فرزندآوری از سوی بانک مرکزی واجد صلاحیت شناخته شود.

با رعایت این شرایط، متقاضیان می‌توانند به موفقیت در اخذ این تسهیلات مالی دست یابند.

 

نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، که بالای ۲/۵ درصد نباشد، به عنوان یکی از شرایط دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد ذکر شده است. این شرط مبتنی بر تبصره ذیل بند (ت) تبصره (۴) ماده (۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

بنابراین، افرادی که می‌خواهند از وام فرزندآوری بانک پاسارگاد استفاده کنند، باید اطمینان حاصل کنند که نرخ باروری در شهرستان محل زادگاه آنها کمتر از ۲/۵ درصد نیست.

همچنین، وام فرزندآوری بانک پاسارگاد تنها یکبار به هر فرزند تعلق می‌گیرد و در صورت تولد دوقلو، به هر یک از آنها وام جداگانه پرداخت می‌شود.

اگر در طول دوره بازپرداخت، فرزند دیگری متولد شود، پرداخت وام فرزندآوری به وی نیز مجاز است. این موارد برای افرادی که به دریافت این وام می‌اندیشند، حائز اهمیت است تا شرایط وضوح داشته باشند و مواقع احقاق حقوقشان را بدانند.

 

مدارک لازم برای دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد

مدارک لازم برای دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد، که براساس اطلاعات موجود در سایت و سامانه مخصوص این وام ذکر شده، عبارتند از:

1. اصل شناسنامه پدر
2. اصل شناسنامه فرزند
3. اصل کارت ملی پدر
4. اصل شناسنامه و کارت ملی مادر، طلاق‌نامه و برگه حضانت (در صورتی که والدین از یکدیگر جدا شده‌اند یا پدر فوت کرده است.)
5. اصل مدارک هویتی ضامن یا ضامنین و گواهی کسر از حقوق آن‌ها
6. مدارک مربوط به احراز محل سکونت و تایید کد پستی متقاضی و ضامن
7. کد رهگیری ثبت‌نام وام فرزندآوری در سایت بانک مرکزی به آدرس ve.cbi.ir.

با ارائه این مدارک و انجام مراحل مربوطه، متقاضیان می‌توانند درخواست خود را برای دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد ثبت کنند.

 

با توجه به شرایط مورد نیاز و درخواست بانک، ممکن است نیاز به ارائه سفته ضمانت یا سایر مدارک ضمانتی دیگر باشد، مانند فیش حقوقی، شماره حساب یارانه یا مدارک مربوط به سهام عدالت متقاضی وام یا ضامن وی. این مدارک معمولاً برای اطمینان از توانایی بازپرداخت وام توسط متقاضی یا ضامن ارائه می‌شوند.

در مرحله بعدی، در مقاله به توضیح در مورد سایت و نحوه ثبت نام برای دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد پرداخت خواهد شد.

 

سایت و نحوه ثبت نام وام فرزندآوری بانک پاسارگاد

متقاضیان دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد باید در ابتدا در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند (ve.cbi.ir) ثبت‌نام کنند و بانک موردنظر خود را به عنوان بانک صادرکننده وام انتخاب کنند.

مراحل ثبت‌نام وام فرزندآوری بانک پاسارگاد به شرح زیر است:

1. جستجوی آدرس ve.cbi.ir و کلیک بر روی “سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند”.
2. کلیک بر روی گزینه “ثبت نام جدید”.
3. وارد کردن اطلاعات لازم از جمله شماره ملی، تاریخ تولد، استان و شهرستان محل تولد و سکونت پدر و فرزند، و در صورت جدایی، اطلاعات مربوط به مادر و سایر اطلاعات موردنیاز.
4. پس از وارد کردن اعداد تصویر امنیتی، کلیک بر روی گزینه “ادامه”.
5. انتخاب بانک موردنظر و تکمیل مراحل ثبت‌نام.

با اتمام این مراحل، متقاضی کد رهگیری ده رقمی دریافت خواهد کرد که برای پیگیری‌های بعدی و مراجعه به شعبه موردنظر استفاده می‌شود.

 

پس از پایان مراحل ثبت نام در وب‌سایت مورد اشاره و دریافت کد رهگیری، باید منتظر دریافت پیامک مربوط به تعیین شعبه بمانید. پس از دریافت پیامک مرتبط با تعیین شعبه، باید به آدرس bpi.ir مراجعه کرده و گزینه “اینترنت بانک” را انتخاب کنید.

سپس باید شناسه و رمز ورود به سامانه بانکداری اینترنتی را در جاهای مربوطه وارد کنید تا به پورتال خود دسترسی پیدا کنید. (شناسه و رمز ورود به سامانه بانکداری اینترنتی با ارائه کارت ملی، از شعب بانک پاسارگاد در سراسر کشور، قابل دریافت است.)

بعد از ورود به پورتال در سامانه بانکداری اینترنتی، باید مراحل ثبت درخواست برای تسهیلات قرض الحسنه فرزند بانک پاسارگاد را طی کنید و در موعد مقرری که به شما پیامک می‌شود، برای تشکیل پرونده نهایی و انعقاد قرارداد، به شعبه تعیین شده بانک پاسارگاد مراجعه کنید.

 

شرایط ضامن وام فرزندآوری بانک پاسارگاد

بر اساس اطلاعات موجود در سایت بانک مرکزی (ve.cbi.ir) و سایت بانک پاسارگاد bpi.ir، شرایط ضامن وام فرزندآوری بانک پاسارگاد به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند. و توضیحات این شرایط، به شرح زیر می باشد.

 

 

شرایط اختصاصی ضامن وام فرزند آوری بانک پاسارگاد

 

به گفته بخش اخبار سایت بانک پاسارگاد bpi.ir، در صورتی که متقاضیان وام فرزندآوری دارای رتبه A در سامانه رتبه‌بندی اعتباری ایران باشند، نیازی به معرفی ضامن برای دریافت وام فرزندآوری ندارند. بعد از اعتبارسنجی بانکی متقاضی، صرفاً اخذ یک سفته به عنوان مدرک ضمانتی کافی خواهد بود.

اما، متقاضیانی که رتبه‌های دیگری به جز A در سامانه رتبه‌بندی اعتباری ایران دارند، علاوه بر ارائه سفته، ملزم به معرفی یک ضامن معتبر واجد شرایط که از گواهی کسر از حقوق برخوردار باشد، می‌باشند. ضامن باید دارای نتیجه اعتبارسنجی مثبت باشد و فاقد هرگونه بدهی معوقه یا چک برگشتی باشد، همچنین باید حقوق کافی داشته باشد تا بتواند پرداخت اقساط وام فرزندآوری را تضمین کند.

 

 

شرایط عمومی ضامن وام فرزندآوری بانک پاسارگاد

 

بر اساس اطلاعات موجود در بخش شرایط و دستورالعمل وام فرزندآوری در سایت بانک مرکزی (ve.cbi.ir)، اگر اعتبار فرد برای تضمین بازپرداخت وام کافی نباشد، او می‌تواند سهام عدالت یا حساب یارانه خود و خویشاوندان درجه اول خود را به عنوان وثیقه و ضمانت بازپرداخت وام فرزندآوری قرار دهد.

اگر فرد امکان وثیقه‌گذاری این منابع را نداشته باشد، می‌تواند برای ضمانت بازپرداخت وام، اقدام به ارائه یک سفته و معرفی یک ضامن معتبر که نتیجه اعتبارسنجی بانکی وی مثبت است و درآمد او، از نظر بانک، قادر به تامین بازپرداخت اقساط وام خواهد بود، نماید.

 

مبلغ وام فرزندآوری بانک پاسارگاد

پرسش‌های متداول در خصوص وام فرزندآوری بانک پاسارگاد، شامل زمان و مبلغ واریز وام می‌شود. درباره زمان واریز وام فرزندآوری بانک پاسارگاد باید گفت که این موضوع به زمان درخواست و تکمیل مدارک و مراحل صحیح وابسته است. اغلب، اگر مراحل و تشکیل پرونده در شعبه به طور کامل انجام شود، وام معمولاً ظرف ده روز به حساب متقاضی واریز می‌شود.

در مورد مبلغ وام فرزندآوری بانک پاسارگاد، باید توجه داشت که سقف فردی تسهیلات مربوط به وام فرزندآوری، متناسب با سقف فردی مندرج در لوایح بودجه سنواتی تعیین می‌شود و مبلغ آن هر ساله ممکن است تغییر کند.

در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله، سقف و مبلغ وام فرزندآوری بانک پاسارگاد بسته به تعداد فرزندان و برای اطفالی که تاریخ تولد آنان از تاریخ 1400/01/01 به بعد است، به شرح زیر است:

– 40 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 36 ماهه برای فرزند اول.
– 80 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 48 ماهه برای فرزند دوم.
– 120 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 60 ماهه برای فرزند سوم.
– 150 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 72 ماهه برای فرزند چهارم.
– 200 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 84 ماهه برای فرزند پنجم به بعد.

این مبالغ و دوره‌های بازپرداخت ممکن است بر اساس شرایط و مقررات بانک پاسارگاد تغییر کنند، بنابراین بهتر است با بانک مربوطه تماس بگیرید یا به وب‌سایت آن مراجعه کنید تا اطلاعات بروزرسانی شده را دریافت کنید.

 

بر اساس اطلاعات جدید، برای دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد، الزامی به سپرده‌گذاری نیست و بازپرداخت اقساط وام با دوره تنفس شش ماهه آغاز می‌شود. به این معنا که وام‌گیرنده، ۶ ماه پس از واریز مبلغ وام به حسابش، موظف به پرداخت اولین قسط می‌باشد. این اطلاعات می‌توانند متناسب با سیاست‌ها و شرایط بانکی تغییر کنند، بنابراین همواره مناسب است اطلاعات جدید را از وب‌سایت بانک پاسارگاد یا مراجعه به شعب مربوطه به‌دست آورید.

 

پیگیری و استعلام وام فرزندآوری بانک پاسارگاد

برای پیگیری و استعلام وام فرزندآوری بانک پاسارگاد، متقاضی باید مراحل زیر را دنبال کند:

1. ابتدا در مرورگر خود، آدرس ve.cbi.ir را جستجو کرده و وارد سایت شوید.

2. سپس باید بر روی سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند کلیک کنید.

3. پس از ورود به سامانه، ممکن است نیاز به ثبت نام و ورود به حساب کاربری داشته باشید. در صورت لزوم، ثبت نام کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید.

4. پس از ورود به حساب کاربری، باید به بخش مربوط به وام فرزندآوری بروید. این بخش ممکن است در قسمت تسهیلات یا وام‌ها قرار داشته باشد.

5. در این بخش، ممکن است بتوانید وضعیت وام خود را مشاهده کنید، پرسش‌های خود را مطرح کنید یا اطلاعات لازم را برای ادامه مراحل استعلام و پیگیری وام دریافت کنید.

در هر صورت، برای دقیق‌ترین و جامع‌ترین اطلاعات، بهتر است با بانک پاسارگاد تماس بگیرید یا به وب‌سایت رسمی آن مراجعه کنید و راهنمایی‌های دقیق‌تری دریافت کنید.

 

پس از کلیک بر روی گزینه “مشاهده وضعیت”، در بخش مربوطه برای پیگیری وام فرزند، متقاضی باید اطلاعات مورد نیاز را در هر یک از کادرهای مربوطه وارد کند. در انتها، باید بر روی گزینه “مشاهده وضعیت” کلیک کند تا وضعیت وام خود را مشاهده کند.

لازم به ذکر است که در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اشخاص می‌توانند ثبت نام قبلی خود را ویرایش یا حذف کنند.

علاوه بر این، اگر متقاضیان کد رهگیری 10 رقمی خود را فراموش کرده‌اند، این امکان برای آن‌ها وجود دارد که این کد را مجدداً بازیابی کنند. این امکانات به متقاضیان کمک می‌کند تا به راحتی و به صورت آنلاین وضعیت وام خود را پیگیری کنند و اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند.

 

نحوه بازپرداخت وام ازدواج بانک پاسارگاد

بازپرداخت وام ازدواج بانک پاسارگاد طی 120 ماه صورت می‌گیرد، و اولین قسط آن یک ماه پس از دریافت وام باید بازپرداخت شود. بنابراین، وام‌گیرندگان خواستار اطلاعات دقیق درباره نحوه بازپرداخت وام ازدواج بانک پاسارگاد هستند.

یکی از روش‌های متداول برای بازپرداخت انواع وام، مراجعه به شعب بانک مربوطه است. اما اگر افراد خواستار پرداخت اقساط وام به صورت غیر حضوری باشند، می‌توانند از طریق سامانه‌های اینترنتی بانک مربوطه اقدام کنند.

این سامانه‌ها به وام‌گیرندگان امکان می‌دهند تا به صورت آنلاین اقساط وام خود را پرداخت کنند و وضعیت بازپرداخت خود را پیگیری کنند.

پرداخت اقساط بانک پاسارگاد به صورت غیر حضوری از طریق اینترنت بانک و همراه بانک پاسارگاد امکان‌پذیر میباشد و سایت اینترنتی بانک پاسارگاد به آدرس ib.bpi.ir در دسترس مشتریان نیز است که پس از مراجعه به آن، نیاز به ورود نام کاربری و رمز عبور دارند. در واقع، مشتری قبلاً باید اطلاعات لازم برای ورود به سامانه را از شعب بانک دریافت کرده باشد تا بتواند از خدمات آن استفاده کند.

در خصوص استفاده از سایر روش‌های بازپرداخت وام ازدواج بانک پاسارگاد، مانند پرداخت اقساط از طریق عابر بانک و غیره، نیز می‌توان از شعب این بانک استعلام گرفت.

 

سوالات متداول

 

1- شرایط دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد چیست؟

از جمله شرایط دریافت وام پاسارگاد، برخورداری از مدارک لازم و حسب مورد، توان ارائه سفته ضمانت و معرفی ضامن واجد شرایط می باشد.

 

2- مدارک لازم برای دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد چیست؟

از جمله مدارک لازم برای دریافت وام فرزندآوری بانک پاسارگاد، مدارک هویتی فرزند، پدر و در برخی موارد، مادر و سفته معتبر می باشد.

 

3- نحوه ثبت نام وام فرزندآوری بانک پاسارگاد چگونه است؟

ثبت نام وام فرزندآوری بانک پاسارگاد در وهله اول با مراجعه به سایت بانک مرکزی ve.cbi.ir، کلیک بر روی گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند و سپس، انتخاب گزینه ثبت نام جدید، صورت می گیرد.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط