وام 24
وام 24

شرایط دریافت وام ازدواج از بانک صادرات، از جمله برخورداری از مدارک لازم مانند عقدنامه معتبر و معرفی ضامن می‌باشد. برای ثبت نام و پیگیری این وام، فرد باید به سایت ve.cbi.ir مراجعه کرده و در بخش سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، گزینه ثبت نام جدید را انتخاب نماید.

دولت جمهوری اسلامی ایران همواره بر تشکیل خانواده از طریق ازدواج تأکید داشته و با توجه به ارزش‌های نهاد خانواده در قانون و سیاست‌های کشور، تسهیلات و حمایت‌های مالی ویژه‌ای را برای جوانانی که با عقد نکاح دائم، به تشکیل خانواده می‌پردازند، در نظر می‌گیرد.

از جمله تسهیلات و حمایت‌های مالی مهم، وام ازدواج است که بانک‌های مختلف از جمله بانک صادرات و شعبات مختلف آن، ارائه می‌دهند. افرادی که می‌خواهند وام ازدواج خود را از بانک صادرات دریافت کنند، باید با قواعد، شرایط و مدارک مد نظر بانک صادرات آشنا و آن‌ها را دارا باشند تا درخواست‌شان موفقیت آمیز باشد.

بنابراین، در این مقاله شرایط دریافت وام ازدواج از بانک صادرات، مدارک مورد نیاز، فرم‌های لازم و روش ثبت‌نام در سایت مربوطه، مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین محاسبه مبلغ وام، شرایط ضامن‌گیری و نحوه پیگیری و بازپرداخت این وام نیز توضیح داده شده است.

شرایط دریافت وام ازدواج بانک صادرات

شرایط دریافت وام ازدواج از بانک صادرات به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند. بر اساس اطلاعات موجود در سایت بانک مرکزی ایران (ve.cbi.ir) و همچنین اطلاعات موجود در بخش خدمات بانکی و الکترونیک سایت بانک صادرات bsi.ir، شرایط عمومی و اختصاصی برای دریافت وام قرض الحسنه ازدواج از بانک صادرات تعیین شده است.برای متقاضیان این وام، به شرح زیر هستند:

شرایط اختصاصی وام ازدواج بانک صادرات شامل موارد زیر می‌شود:

1. متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.
2. متقاضی باید مقیم محل بوده و در محدوده شعبه بانک صادرات ساکن باشد.
3. متقاضی باید از مدارک لازم و مورد نیاز برای درخواست وام ازدواج بانک صادرات برخوردار باشد.
4. متقاضی باید در شعبه مورد نظر خود از شعبات بانک صادرات اقدام به افتتاح حساب پس‌انداز قرض الحسنه نماید. بانک صادرات در پرداخت وام ازدواج، اولویت را به افرادی خواهد داد که بیش از یک سال سابقه افتتاح حساب فعال داشته باشند.

همچنین، شرایط عمومی دریافت وام ازدواج بانک صادرات شامل موارد زیر می‌شود:

1. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
2. برخورداری از کارت ملی و کد پستی.
3. توان ارائه مدارک ضمانتی و معرفی ضامن معتبر و واجد شرایط.

با توجه به شرایط فوق، برای دختران حداقل سن برای درخواست وام ازدواج باید 13 سال تمام شمسی و برای پسران باید 15 سال تمام شمسی باشد. حداکثر سن برای درخواست وام ازدواج نیز 50 سال شمسی می‌باشد.

همچنین، طبق مفاد بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1402 کل کشور، تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج برای زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از 01‏/01‏/1398 باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌شود. همچنین، پرداخت وام ازدواج برای افرادی که برای مرتبه دوم و بیشتر ازدواج کرده‌اند، اما تاکنون وام را دریافت ننموده‌اند، بلامانع است.

 

مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج بانک صادرات

از جمله مهم‌ترین شرایط دریافت وام ازدواج از بانک صادرات و سایر بانک‌ها، برخورداری از مدارک لازم می‌باشد. بدون ارائه مدارک یا در صورت تحویل ناقص آن‌ها، پروسه تعلق و اعطای وام با مشکل مواجه می‌گردد. در این تیتر از مقاله حقوقی وام24، مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج بانک صادرات، بررسی شده‌اند که عبارتند از:

– دفترچه حساب پس انداز بانک صادرات با مانده مناسب
– اصل و کپی صفحات اول و دوم شناسنامه زوجین
– اصل سند ازدواج
– اصل شناسنامه‌های ضامنین و زوجین
– اصل کارت ملی هوشمند زوجین و ضامنین یا اصل رسید ثبت‌نام کارت ملی هوشمند
– کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین و ضامنین و مدارک تایید کد پستی نظیر قبض گاز، اجاره‌نامه و…
– کد رهگیری دریافتی از سایت ve.cbi.ir پس از اتمام مرحله ثبت‌نام وام ازدواج
– سفته ضمانت یا گواهی کسر از حقوق یا سایر موارد و مدارکی که بانک برای ضامن، اعلام می‌نماید.

بانک مرکزی امکان ثبت شکایت در خصوص وام ازدواج را مورد پیش‌بینی قرار داده و برای این امر، سایت و تلفن‌های پشتیبانی مخصوصی را در نظر گرفته است.

فرم ثبت نام وام ازدواج بانک صادرات

از آنجا که دریافت انواع وام بانکی، از جمله وام ازدواج بانک صادرات، نیاز به انعقاد قرارداد، ثبت نام در سایت و تکمیل فرم ثبت نام دارد، بسیاری از افراد متقاضی، می‌خواهند فرم وام ازدواج بانک صادرات را مشاهده کنند تا قبل از ثبت درخواست وام، با اطلاعات لازم و مورد نیازی که باید در فرم وام ازدواج درج شود، آشنا شوند.

در توضیح فرم ثبت نام وام ازدواج بانک صادرات، باید گفت که با توجه به پروسه الکترونیکی ثبت نام وام ازدواج، فرمی کاغذی و قابل دانلود تحت عنوان فرم ثبت نام وام ازدواج بانک صادرات وجود ندارد. هنگامی که متقاضی، اقدام به ثبت نام در سایت وام ازدواج بانک صادرات (ve.cbi.ir) می‌نماید، فرم را به‌صورت الکترونیکی تکمیل می‌کند.

فرد در تکمیل فرم باید از اطلاعات مربوط به محل سکونت، تاریخ تولد، کد ملی خود و همسر، همچنین تاریخ ازدواج، مطلع باشد تا بتواند با موفقیت فرم را تکمیل و درخواست وام ازدواج خود را ثبت و پیگیری کند.

 

نحوه ثبت نام در سایت وام ازدواج بانک صادرات

در پاسخ به این پرسش که آیا سایت وام ازدواج بانک صادرات باز است یا خیر و نحوه ثبت نام در سایت وام ازدواج بانک صادرات، باید گفت که بله، سایت ثبت نام این وام باز بوده و نحوه ثبت نام در این سایت به این صورت است که متقاضی باید آدرس سامانه وام ازدواج بانک صادرات (ve.cbi.ir) را جستجو کرده و پس از ورود به صفحه‌ای، بر روی گزینه “سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج” کلیک کند.

در این مرحله، متقاضی باید بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک کند.

در این گام، متقاضی باید اطلاعات لازم مانند تاریخ تولد، تاریخ ازدواج، کد ملی، شماره همراه و کد ملی مالک تلفن همراه را در خصوص متقاضیان زیر 18 سال را در کادرهای مربوطه وارد کند. سپس پس از تعیین وضعیت تابعیت و مذهب خود، همچنین تعیین استان محل سکونت، بر روی گزینه “ادامه” کلیک نماید.

در ادامه، فرد باید وضعیت ایثارگری و سایر موارد مشخص را برای دریافت وام ازدواج از بانک صادرات، مشخص کند. در انتهای فرم، فرد باید شماره ملی همسر، اطلاعات محل سکونت و سایر اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کند.

با انجام این اقدامات، مراحل ثبت نام وام ازدواج به اتمام می‌رسد و کد رهگیری به متقاضی داده خواهد شد. در گام بعدی، فرد باید منتظر اعلام پیامک تایید درخواست و اعلام شعبه مربوط به وی بماند یا با مراجعه به سایت، از شعبه عامل اعطای وام ازدواج مطلع گردد.

در نهایت، متقاضی باید همراه با مدارک لازم و کد رهگیری درخواست، ظرف 12 روز کاری به شعبه معرفی شده مراجعه کرده و مراحل اخذ وام را طی نماید تا وام ازدواج بانک صادرات از سوی شعب این بانک به حساب وی واریز گردد. شایان ذکر است، در صورت عدم مراجعه به شعبه ظرف 12 روز کاری، درخواست فرد حذف و او باید مجددا اقدام به ثبت نام وام ازدواج در سایت ve.cbi.ir کند.

 

محاسبه مبلغ وام ازدواج بانک صادرات

در توضیح محاسبه مبلغ وام ازدواج بانک صادرات، به سایت بانک مرکزی به آدرس ve.cbi.ir و سایت بانک صادرات به آدرس bsi.ir (بخش خدمات بانکی و الکترونیک، گزینه وام قرض الحسنه) مراجعه شود. مبلغ وام ازدواج بانک صادرات در سال 1403 به شرح زیر است:

مبلغ وام ازدواج، به طور کلی، 300 میلیون تومان برای هریک از زوجین است. این مبلغ ممکن است بر اساس سن زوجین و وضعیت خانواده‌های رزمنده‌ها، شهدا و جانبازان، تا دو برابر افزایش یابد. افزایش مبلغ وام تنها زمانی توسط بانک صادرات انجام می‌شود که در ارزیابی اعتباری و محرز شدن توسط بانک، مشخص گردد که متقاضی قادر به پرداخت اقساط وام است.

برای زوج زیر 25 سال و زوجه زیر 23 سال، مبلغ وام ازدواج بانک صادرات 350 میلیون تومان است و این مبلغ ممکن است برای خانواده‌های رزمنده، شهدا و جانبازان، تا دوبرابر افزایش یابد. این وام قابلیت پیگیری نیز دارد و افراد علاقه‌مند می‌توانند اطلاعات مربوط به پیگیری وام را از مقالات مرتبط به دست آورند.

 

شرایط ضامن وام ازدواج بانک صادرات

با توجه به اینکه اکثر وام‌های بانکی و تسهیلات مالی، نیاز به معرفی ضامن دارند، متقاضیان وام ازدواج از بانک صادرات اغلب این سوال را مطرح می‌کنند که چه شرایطی برای ضمانت وام ازدواج در این بانک وجود دارد و آیا می‌توان صرفاً سفته یا سهام عدالت و… را به عنوان ضمانت برای بانک ارائه داد یا خیر؟

باید اشاره کرد که بانک صادرات، در سایت خود به آدرس bsi.ir، بخش تسهیلات قرض الحسنه را در خصوص شرایط ضامن وام ازدواج به‌طور کامل توضیح نمی‌دهد. همچنین، در سامانه بانک مرکزی به آدرس ve.cbi.ir، پذیرش سهام عدالت و حساب یارانه فرد یا اعضای خانواده او (در صورت عدم کسب امتیاز مناسب وام‌گیرنده در اعتبارسنجی بانکی) به عنوان وثیقه وام ازدواج بلامانع می‌باشد.

همچنین، در سامانه بانک مرکزی به آدرس ve.cbi.ir، ارائه یک سفته الکترونیکی یا کاغذی، به همراه معرفی یک ضامن معتبر نیز، به عنوان وثیقه وام ازدواج قابل پذیرش دانسته می‌شود. باید به یاد داشت که بانک‌ها عموماً افرادی را به عنوان ضامن می‌پذیرند که نتایج اعتبارسنجی بانکی آن‌ها مثبت باشد، بدین معنی که از اقساط عقب‌مانده تسهیلات بانکی یا چک برگشتی رنج نبرده باشند و فیش حقوقی آن‌ها، تکافوی پرداخت اقساط وام ازدواج را ارائه دهد.

مهم است که به یاد داشته باشیم که بسیاری از بانک‌ها، تنها ضامنی را به عنوان ضامن وام ازدواج می‌پذیرند که کارمند دولت باشد و بتواند گواهی کسر از حقوق را ارائه کند. در کل، شرایط ضامن وام ازدواج بانک صادرات و سایر بانک‌ها، تابع آیین‌نامه داخلی بانک است.

 

پیگیری و مشاهده وضعیت وام ازدواج بانک صادرات

پیشتر نحوه ثبت‌نام وام ازدواج در سایت بانک مرکزی توضیح داده شده بود. این سامانه بخشی را هم برای پیگیری وضعیت ثبت‌نام طراحی کرده است تا زوجین پس از ثبت‌نام بتوانند درخواست خود را پیگیری کنند و همچنین بانک مشخص شده برای دریافت وام خود را مشاهده کنند. افرادی که وام خود را از بانک صادرات دریافت می‌کنند، جهت پیگیری و مشاهده وضعیت وام ازدواج بانک صادرات می‌توانند از طریق روش زیر اقدام کنند.

برای پیگیری و مشاهده وضعیت وام ازدواج، ابتدا باید به آدرس اینترنتی ve.cbi.ir مراجعه کرده و در صفحه اصلی این سایت از منوی سمت راست صفحه گزینه “مشاهده وضعیت” را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه مذکور، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن با وارد کردن شماره ملی و کد رهگیری که پیشتر از این سامانه دریافت کرده‌اید، می‌توانید به وضعیت بررسی درخواست خود دسترسی پیدا کنید.

مشاهده وضعیت درخواست وام ازدواج به زوجین کمک می‌کند تا در خصوص زمان دریافت وام خود و سایر جزئیات آگاهی کسب کنند و با استفاده از وام ازدواج برنامه‌ریزی برای پرداخت هزینه‌های خود راه‌اندازی کنند.

 

نحوه بازپرداخت وام ازدواج بانک صادرات

در متن مقاله، توضیحاتی درباره محاسبه مبلغ و اقساط وام ازدواج بانک صادرات ارائه شده است. بر اساس این توضیحات، بازپرداخت وام ازدواج طی 120 ماه صورت می‌گیرد و اولین قسط آن باید یک ماه پس از دریافت وام بازپرداخت شود. به همین دلیل، وام‌گیرندگان علاقه‌مند به دریافت اطلاعات درباره نحوه بازپرداخت وام ازدواج بانک صادرات هستند.

یکی از روش‌های رایج برای بازپرداخت انواع وام، مراجعه به شعب بانک مربوطه است. اما افرادی که مایل به پرداخت اقساط وام خود به صورت غیر حضوری هستند، می‌توانند از طریق سامانه‌های اینترنتی بانک عامل مورد نظر خود اقدام کنند.

پرداخت اقساط بانک صادرات به صورت غیر حضوری از طریق استفاده از اینترنت بانک و همراه بانک صادرات امکان‌پذیر است. سایت اینترنتی بانک صادرات به آدرس shams.bsi.ir (پیشخوان شمس) در دسترس مشتریان است که پس از مراجعه به آن، نیاز به ورود کد ملی و رمز عبور ثابت است. به عبارت دیگر، مشتریان باید اطلاعات لازم برای ورود به سامانه را از شعب بانک دریافت کرده باشند تا بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

همچنین، درباره استفاده از سایر روش‌های بازپرداخت وام ازدواج بانک صادرات مانند پرداخت اقساط از طریق عابر بانک و غیره نیز می‌توان از شعب این بانک استعلام گرفت.

 

سوالات متداول

1- شرایط دریافت وام ازدواج بانک صادرات چیست؟

از جمله شرایط دریافت وام ازدواج بانک صادرات، داشتن کد رهگیری ثبت‌نام در سایت وام ازدواج و برخورداری از مدارک لازم می‌باشد.

2- مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج بانک صادرات چیست؟

از جمله مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج بانک صادرات، اصل شناسنامه و کارت ملی طرفین و عقد نامه می باشد.

3- نحوه ثبت نام وام ازدواج بانک صادرات چگونه است؟

برای ثبت‌نام در وام ازدواج بانک صادرات، فرد باید به سایت ve.cbi.ir مراجعه کند و بر روی گزینه “سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج” کلیک کرده و سپس گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کند. سپس با طی مراحل لازم، کد رهگیری ثبت‌نام را دریافت می‌کند.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط